Een eHerkenningsmiddel schaft u aan bij een erkende leveranciers. Op de site van eHerkenning vindt u een stappenplan van de keuzes die u moet maken bij…
Zoekresultaten
eHerkenning is een soort DigiD voor ondernemers. Zie voor meer uitleg ook www.eherkenning.nl. U heeft eHerkenning steeds vaker nodig als u moet inloggen bij overheidsorganisaties. Zoals de Belastingdienst, UWV en ook TenderNed.
Als ondernemer logt u in op TenderNed met het eHerkenningsmiddel van uw onderneming. Als er problemen zijn met eHerkenning dan kunt u eenmalig inloggen met een code per SMS via de link “problemen met eHerkenning”.
Als er iets wijzigt aan uw eHerkenningsmiddel dan moet u het opnieuw koppelen aan uw bestaande account in TenderNed. Daarna pas kunt u er weer mee inloggen. U doet dit als u een eHerkenningsmiddel met een ander veiligheidsniveau heeft gekregen. Of als u bent overgestapt naar een andere leverancier.
Krijgt u een nieuw KVK-nummer, dan heeft u ook een nieuw eHerkenningsmiddel nodig. In dat geval moet u uw onderneming opnieuw registreren op TenderNed.
Heeft u problemen met inloggen met eHerkenning? Dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Bekijk hieronder of één van de linkjes verwijst naar het probleem dat u ervaart, en klik op de link om te zien hoe u het probleem oplost.
Staat uw probleem er niet bij? Neem dan contact op met de leverancier van uw eHerkenningsmiddel.
Ondernemers loggen in op TenderNed met eHerkenning. Ook het aanmaken van een nieuw account gaat met eHerkenning. Voor TenderNed heeft u minimaal eHerkenning veiligheidsniveau 2 (EH2) nodig. EH2 wordt aangevuld met twee-factor-authenticatie.
In TenderNed vindt u opdrachten van de overheid. Met een TenderNed-account kunt u uw onderneming aanmelden en inschrijven op de meeste van deze opdrachten. Voor sommige opdrachten wordt u doorverwezen naar andere aanbestedingssystemen.
Vind de antwoorden op veelgestelde vragen aan TenderNed.
Door onderhoud of storingen kan TenderNed tijdelijk beperkt of niet beschikbaar zijn. Het kan ook voorkomen dat u niet kunt inloggen door een storing bij eHerkenning.
Ondernemers loggen op TenderNed in met eHerkenning met minimaal veiligheidsniveau 2 (EH2). EH2 wordt aangevuld met twee-factor-authenticatie. Maakt u gebruik van EH2, dan moet u uw inlogmiddel binnenkort voorzien van twee-factor-authenticatie. Uw leverancier helpt u hierbij. Nieuwe gebruikers adviseren wij om direct te kiezen voor eHerkenning met twee-factor-authenticatie: EH2+, EH3 of EH4.
Lees hoe u inlogt met eHerkenning, hoe u uw persoonlijke gegevens en de gegevens van uw organisatie beheert.
Voor TenderNed hoeft u niet te upgraden naar eH3. De applicatie blijft toegankelijk met niveau 2.
Als er iets wijzigt aan uw eHerkenningsmiddel dan moet u het opnieuw koppelen aan uw bestaande account in TenderNed. Pas daarna kunt u er weer mee inloggen. U moet dit doen als u een…
U kunt uw eHerkenningsmiddel niet ontkoppelen in TenderNed. De machtigingenbeheerder van uw eHerkenningsmiddel regelt de machtigingen voor uw organisatie op een centraal punt. Wanneer u niet meer…
Ondernemingen loggen op TenderNed in met eHerkenning, omdat dit meer zekerheid biedt over uw online identiteit.
Met eHerkenning identificeert u zich veilig en eenvoudig online. Het…
Vanaf 28 oktober (18:00u) krijgen nieuwe gebruikers die zich registreren met eHerkenning, en waarvan de onderneming al eerder is geregistreerd in TenderNed, de rol van Procesleider. Eerder werden zij Gastlid, een rol met beperkte rechten.
Onze gebruikers weten dit wel. Maar de fabel gaat rond dat TenderNed een commercieel platform is met een winstoogmerk. Een aanbesteding publiceren of inschrijven op een opdracht zou alleen mogelijk zou zijn met een abonnement. Een groot misverstand. TenderNed is wél minstens zo goed als de commerciële platforms. Dat weten onze gebruikers ook.
Het gaat wel eens mis in een aanbesteding. Gelukkig leren we van onze fouten en van die van anderen. Ontdek welke 5 fouten ondernemers het vaakst maken. En hoe u voorkomt dat het bij u misgaat.
Bekijk onze instructievideo's en kom te weten hoe TenderNed werkt.
Ja, als u voor meerdere ondernemingen werkt, dan registreert u zich voor elke onderneming afzonderlijk met een eHerkenningsmiddel van die onderneming. Dat geldt bijvoorbeeld voor adviseurs en…
Het TenderNed-inlogscherm is veranderd. Vanaf 5 februari gaat u via de homepage naar het juiste tabblad en logt daar in. De manier waarop u inlogt is niet veranderd. Ondernemers doen dat altijd met eHerkenning. Alle anderen gebruiken hun gebruikersnaam en wachtwoord.
Via TenderNed kunt u ook volledig digitaal enkelvoudig of meervoudig onderhands aanbesteden. U kunt de onderhandse procedure in TenderNed overigens ook als minicompetitie inzetten met opdrachtnemers uit een raamcontract.
Ook buitenlandse bedrijven kunnen een account maken in TenderNed en zich aanmelden of inschrijven op aanbestedingen. Houd er wel rekening mee dat TenderNed alleen in het Nederlands is.
TenderNed bestaat officieel 10 jaar. De naam TenderNed bestaat al sinds 2004, maar werd in eerste instantie alleen door ProRail en Rijkswaterstaat gebruikt. De applicatie werd vanaf 2008 doorontwikkeld en kwam in 2011 beschikbaar als hét aanbestedingssysteem van de Nederlandse overheid.
De Visie TenderNed 2018-2022 beschrijft de visie op de ontwikkelingen van het systeem TenderNed voor de periode 2018 tot en met 2022.
Nee. U logt in bij uw hoofdvestiging met uw eHerkenning. Andere vestigingen kunt u bij uw hoofdvestiging toevoegen onder de Instellingen. Bij het inschrijven kunt u deze vestiging…
We doen onze uiterste best om TenderNed zo veilig mogelijk te maken. Privacy en veiligheid zijn echter nooit vanzelfsprekend, blijf daarom alert en voorzichtig.
Op 8 juli is het registreren van een aanbestedende dienst vernieuwd. Daarmee is het nu voor al onze gebruikers duidelijker en eenvoudiger om in te loggen en te registreren.
Heeft uw bedrijf al een account in TenderNed, en wilt u namens dat bedrijf kunnen handelen? Dan heeft u een persoonlijk eHerkenningsmiddel nodig van uw bedrijf. Daarmee kunt u inloggen en uw gebruikersaccount aanmaken. Daarna kunt u namens uw bedrijf handelen in TenderNed. Wat u kunt en mag doen is afhankelijk van uw autorisatierol.
Aanbestedende diensten kunnen alleen inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord van TenderNed. En niet met een eHerkenningsmiddel.
Als u wilt reageren op aanbestedingen en u wilt u ook kunnen aanmelden en inschrijven, dan moet u uw bedrijf registreren op TenderNed. Hiervoor heeft u een eHerkenningsmiddel nodig. Met een eHerkenningsmiddel kunt u inloggen, uw bedrijf wordt dan automatisch geregistreerd. Daarna kunt u uw organisatiegegevens aanvullen en gebruikers uitnodigen.
Wanneer u gaat meedoen aan een aanbesteding in TenderNed, dan helpt de applicatie u zoveel mogelijk. U kunt alle stappen zetten in TenderNed. Hieronder vindt u een aantal tips die u helpen bij inschrijven en aanmelden via TenderNed. De belangrijkste tip: begin op tijd.
TenderNed is het aanbestedingssysteem van de Nederlandse overheid. TenderNed bestaat uit twee onderdelen. Een aankondigingenplatform waar aanbestedende diensten hun aankondigingen publiceren. En een applicatie waarmee aanbestedingen volledig digitaal kunnen verlopen.
26-02-2024: De gebruiksvoorwaarden van TenderNed zijn herzien. Lees deze voorwaarden goed door voordat u (de website van) TenderNed gaat gebruiken.
Voor ondernemers die gebruikmaken van TenderNed is Erno Schoop, expert informatievoorziening, een bekend gezicht. Hij organiseert namelijk de gratis introductiesessies waarin hij ondernemers wegwijs maakt in de applicatie. Erno zet zich ook in voor een goedwerkende en gebruiksvriendelijke applicatie.
Hier vindt u informatie over andere onderwerpen die voor u als ondernemer relevant kunnen zijn bij het gebruik van TenderNed. Meer antwoorden vindt u in de handleidingen. Deze vindt u via het menu.
Is er een storing bij uw mobiele provider, eHerkenningsleverancier of bij TenderNed precies op het moment dat u zich wilt aanmelden of inschrijven? En nadert de deadline? Meld dit voordat de deadline is verlopen aan de aanbestedende dienst.
Voor TenderNed is vastgesteld dat het gebruikte authenticatiemiddel moet voldoen aan het betrouwbaarheidsniveau substantieel. Voor het niveau substantieel geldt dat een tweede factor vereist is. Als gevolg hiervan gaat TenderNed een tweefactorauthenticatie (2FA) toevoegen op TenderNed.
Onze visie 2018-2022 bestond uit 3 pijlers: robuustheid, gebruiker en omgeving. Een samenvatting van wat we de afgelopen 5 jaar bereikt hebben.
Nee. Het is niet mogelijk om een onderneming te verwijderen uit TenderNed.
Is uw onderneming opgeheven, of wilt u om een andere reden uw ondernemingsaccount niet meer (kunnen) gebruiken?…
Het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) is een verplicht Europees standaardformulier waarmee ondernemers een eigen verklaring afleggen over hun financiën,…
Internationale ondernemingen zonder KVK-nummer kunnen geen eHerkenningsmiddel aanvragen. Zij loggen in met een gebruikersnaam en wachtwoord van TenderNed.
Een buitenlandse onderneming…
Alleen een lokaal beheerder kan nieuwe medewerkers uitnodigen voor uw onderneming. Ga hiervoor via het menu naar Gebruikers. Daar kunt u een uitnodiging versturen. De nieuwe medewerker…
Voortaan is het mogelijk om tijdens een telefoongesprek uw scherm te delen met de Servicedeskmedewerker.
Buitenlandse ondernemingen kunnen ook een account aanmaken voor TenderNed. Voor hen werkt TenderNed nagenoeg hetzelfde als voor Nederlandse ondernemingen. Enige verschil is dat buitenlandse ondernemingen geen eHerkenning kunnen gebruiken. Daardoor gaat registreren, inloggen en nieuwe inloggegevens opvragen anders.
Met een interesseprofiel kunt u in TenderNed een zoekopdracht bewaren. U kunt vervolgens instellen dat u attenderingen wilt ontvangen als er nieuwe of gewijzigde aanbestedingen zijn gepubliceerd, die voldoen aan uw zoekopdracht. U kunt ook bepaalde aanbestedingen volgen en op de hoogte blijven als er iets gebeurt met die aanbesteding.
Binnen een onderneming kunnen meerdere gebruikers een TenderNed-account hebben. Iedere gebruiker heeft een bepaalde autorisatierol, die bepaalt wat hij mag en kan doen. Alleen een lokaal beheerder van uw onderneming kan deze rollen toewijzen en aanpassen. Hij kan ook gebruikers uitnodigen, activeren of juist deactiveren.
TenderNed is het aanbestedingssysteem van de Rijksoverheid. Alle aanbestedende diensten publiceren hier hun opdrachten voor diensten, leveringen en werken, zowel nationaal als Europees. Als ondernemer kunt u via TenderNed reageren op aanbestedingen. U moet daarvoor uw bedrijf registreren op TenderNed.
Dit kan alleen als de aanbestedende dienst ervoor heeft gekozen om de aanbesteding via TenderNed te doen. Sommige aanbestedende diensten kiezen voor andere systemen.
Via TenderNed kunt u meedoen aan aanbestedingen. U registreert uw bedrijf en uzelf bij TenderNed. Komt u vervolgens een interessante opdracht tegen, dan schrijft u digitaal in. De applicatie helpt u langs de verschillende stappen.
Door onderhoud of storingen kan TenderNed tijdelijk beperkt of niet beschikbaar zijn.
TenderNed is ontwikkeld om elektronisch aanbesteden mogelijk te maken in opdracht van het ministerie van Economische Zaken (EZ). De applicatie bestaat uit een publicatie- en inschrijfmodule en een volledig openbaar aankondigingenplatform. We zetten de 7 beginselen van TenderNed op een rij.
Wim Leenaarts is teammanager van TenderNed en geniet van de constante druk en dynamiek die bij zijn werk komt kijken. ‘Een dienst die elke week voor gemiddeld €650 miljoen aan Europese aanbestedingen faciliteert in een complex juridisch, technisch en politiek domein geeft genoeg reuring.’ Wim vertelt over zijn werkzaamheden, de verbeteringen aan de applicatie, de enorme besparing die TenderNed aanbestedende diensten heeft opgeleverd en waar hij met TenderNed naartoe wil.
Iedere 2 weken is er een release. Dan worden functionaliteiten en designs van de applicatie aangepast, en eventuele bugs opgelost.
Bekijk hieronder in de release notes, wat er in 2022 is verbeterd aan TenderNed.