Problemen met eHerkenning oplossen

Heeft u problemen met inloggen met eHerkenning? Dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Bekijk hieronder of één van de linkjes verwijst naar het probleem dat u ervaart, en klik op de link om te zien hoe u het probleem oplost.

Staat uw probleem er niet bij? Neem dan contact op met de leverancier van uw eHerkenningsmiddel.

U probeert in te loggen

Ingeklapt

U krijgt een melding: 'niet gemachtigd, of geen toegang tot de dienst'

Situatie: U logt in met eHerkenning bij TenderNed en krijgt een van deze meldingen:

  • U bent niet gemachtigd om gebruik te kunnen maken van deze dienst
  • U heeft geen toegang tot deze dienst.

Oplossing: Het is bij uw leverancier van eHerkenning niet bekend dat u het middel wilt gebruiken voor TenderNed/RVO. Neem in dat geval contact op met uw leverancier van eHerkenning om dit door te geven. U heeft een machtiging nodig voor de dienst TenderNed met minimaal niveau eH2.

U kunt zelf controleren welke machtigingen u heeft door in te loggen bij uw leverancier via:

Ingeklapt

U krijgt een melding: 'account niet gekoppeld aan organisatie'

Situatie: U krijgt de melding:

  • Uw account is nog niet gekoppeld aan een organisatie.

Oplossing: Om namens een organisatie te kunnen handelen in TenderNed moet uw account eerst gekoppeld worden aan die organisatie. Dit doet u door een eHerkenningsmiddel te koppelen aan uw gebruikersaccount.

Ingeklapt

U krijgt een melding dat uw inloggegevens niet juist zijn

Situatie: U krijgt de melding dat uw inloggegevens niet juist zijn.

Oplossing: Probeer het nogmaals. Vul daarbij de inloggegevens handmatig in en maak geen gebruik van kopiëren en plakken. Krijgt u weer dezelfde melding, neemt u dan contact op met uw leverancier van eHerkenning. TenderNed verstrekt geen inloggegevens voor eHerkenning. 

Ingeklapt

U krijgt bij inloggen een foutmelding

Situatie: U probeert in te loggen met eHerkenning maar krijgt een foutmelding.

Oplossing: Sluit alle internetpagina’s af en open de browser opnieuw. Maak hierbij geen gebruik van een snelkoppeling, type het adres handmatig in de adresbalk. Probeer nogmaals in te loggen. Heeft dit geen effect, probeert u dan de nieuwste versie van een andere browser. 

Wat u verder nog kunt proberen is het verwijderen van uw cookies en legen van uw cache. Nadat u dit gedaan heeft sluit u de browser en start u hem weer op. Vervolgens probeert u opnieuw om in te loggen.

Instructie cookies en cache legen

U probeert uw eHerkenning te koppelen

Ingeklapt

U krijgt een melding: 'nog geen gebruikersaccount'

Situatie: U kiest voor de optie Koppel mijn eHerkenning aan een bestaand account. En u krijgt de melding dat u nog geen gebruikersaccount heeft.

Oplossing: U krijgt deze melding omdat u in TenderNed nog geen gebruikersaccount heeft aangemaakt. Om te zorgen dat u uw eHerkenning alsnog kunt koppelen kiest u voor de optie Registreer een nieuw account in TenderNed. Zo maakt u een nieuw account aan. Hieraan wordt direct uw eHerkenning gekoppeld.

Er is iets gewijzigd

Ingeklapt

U krijgt of heeft een nieuw KVK-nummer

Situatie: U krijgt een nieuw KVK nummer. Dit heeft gevolgen voor uw toegang tot TenderNed.

Oplossing: Om toegang te krijgen tot TenderNed heeft u eHerkenning nodig. Uw eHerkenning is gekoppeld aan het KVK nummer van uw bedrijf. In sommige situaties krijgt u een nieuw KVK nummer. Bijvoorbeeld wanneer uw bedrijf fuseert of wijzigt van rechtsvorm.

Het bestaande KVK nummer en bijbehorende eHerkenning worden dan ingetrokken. U heeft een nieuw eHerkenningsmiddel nodig, en u moet het bedrijf opnieuw registreren in TenderNed.

Ingeklapt

Uw eHerkenningsmiddel is gewijzigd

Situatie : Uw eHerkenningsmiddel is gewijzigd. U moet het opnieuw koppelen.

Oplossing: Als er iets wijzigt aan uw eHerkenningsmiddel dan moet u het opnieuw koppelen aan TenderNed. Daarna pas kunt u er weer mee inloggen. U doet dit als u een eHerkenningsmiddel met een ander veiligheidsniveau heeft gekregen. Of als u bent overgestapt naar een andere leverancier. In sommige gevallen moet u ook opnieuw koppelen als uw abonnement van eHerkenning verlengd is. Lees hoe u uw eHerkenning opnieuw kunt koppelen.

Veelgestelde vragen over eHerkenning

Waarom moet ik inloggen met eHerkenning?

Ondernemingen loggen op TenderNed in met eHerkenning, omdat dit meer zekerheid biedt over uw online identiteit.

Met eHerkenning identificeert u zich veilig en eenvoudig online. Het grote gemak is dat u met eHerkenning bij meerdere organisaties kunt inloggen. U hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden. Veilig, makkelijk en betrouwbaar. Ga voor meer informatie naar eherkenning.nl.

Hoe schaf ik een eHerkenningsmiddel aan?

Een eHerkenningsmiddel schaft u aan bij een erkende leveranciers. Op de site van eHerkenning vindt u een stappenplan van de keuzes die u moet maken bij de aanschaf van eHerkenningBekijk het overzicht met erkende leveranciers en bepaal welke leverancier het beste bij u past.

eHerkenning aanvragen duurt gemiddeld 1-5 werkdagen. Sommige eHerkenningsleveranciers hanteren spoedprocedures voor aanvragers die nog dezelfde dag eHerkenning nodig hebben. Hieraan zijn mogelijk extra kosten en specifieke voorwaarden verbonden.

Is eHerkenning verplicht voor elke onderneming waar ik voor werk?

Ja, als u voor meerdere ondernemingen werkt, dan registreert u zich voor elke onderneming afzonderlijk met een eHerkenningsmiddel van die onderneming. Dat geldt bijvoorbeeld voor adviseurs en intermediairs, maar ook als u meerdere bv’s heeft met een eigen KVK-nummer.

U gebruikt telkens uw eHerkenningsmiddel van de onderneming waarvoor u wilt inloggen. Dit kan ook één eHerkenningsmiddel zijn waaraan u meerdere KVK-nummers gekoppeld heeft.

Heb ik voor iedere vestiging een eHerkenningsmiddel nodig?

Nee. U logt in bij uw hoofdvestiging met uw eHerkenning. Andere vestigingen kunt u bij uw hoofdvestiging toevoegen onder de Instellingen. Bij het inschrijven kunt u deze vestiging selecteren bij Organisatiegegevens.

Hoe registreer ik een buitenlandse onderneming zonder KVK-nummer?

Internationale ondernemingen zonder KVK-nummer kunnen geen eHerkenningsmiddel aanvragen. Zij loggen in met een gebruikersnaam en wachtwoord van TenderNed.

Een buitenlandse onderneming registreert u zo:

  • kies voor Inloggen/Registreren
  • kies Buitenlandse ondernemers
  • kies Een nieuwe buitenlandse onderneming registreren

Lees meer over een buitenlandse onderneming registreren op TenderNed.

Naar boven
Logo Rijksoverheid - Naar beginpagina van Tenderned.nl