Vind de antwoorden op veelgestelde vragen aan TenderNed.
Op deze pagina:
Veelgestelde vragen voor aanbestedende diensten
Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen van aanbestedende diensten bij het gebruik van TenderNed. Klik op een vraag voor ons antwoord. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met de Servicedesk.
Persoonlijke- en organisatie-instellingen
- Hoe word ik lokaal beheerder?
- Hoe verwijder ik gekoppelde gebruikers die niet meer actief zijn?
- Hoe vul ik mijn gegevens aan met een ‘NUTS-3 gebied’?
Aanbesteding uitvoeren
- Hoe voeg ik een (extra) document toe aan mijn aanbesteding?
- Hoe kondig ik de gunning van een sociale of specifieke dienst aan na een vooraankondiging?
- Hoe stel ik meerdere vragenrondes in?
- Hoe pas ik termijnen aan in een lopende aanbestedingsprocedure?
- Hoe open ik de kluis van mijn aanbesteding?
eForms
- Wat zijn ‘eForms’?
- Wat wijzigt er voor aanbestedende diensten met de eForms?
- Waarom moet ik aanbesteden in percelen?
- Waarom zien de aankondigingen er anders uit?
- Waarom zie ik vreemde tekens bij de tijdnotatie?
- Wat is de rechtsvorm van mijn organisatie?
UEA (Uniform Aanbestedingsdocument)
- Hoe kan ik een UEA aanmaken en toevoegen aan mijn aanbesteding?
- Ben ik als aanbestedende dienst verplicht het UEA te gebruiken?
Publiceren
- Wanneer verschijnt een aankondiging op TenderNed?
- Hoe publiceer ik een marktconsultatie?
- Hoe publiceer ik een aankondiging van een vrijwillige transparantie vooraf?
- Hoe publiceer ik een concessieovereenkomst voor sociale en specifieke diensten?
- Moet ik opdrachten in een DAS publiceren op TenderNed?
Storing
Archivering
- Hoe lang worden publicaties op en dossiers in TenderNed bewaard?
- Bij wie rust de archiveringsplicht voor gegevens in TenderNed?
- Wanneer wordt mijn publicatie of aanbesteding verwijderd van TenderNed?
Veelgestelde vragen voor ondernemers
Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen van ondernemers bij het gebruik van TenderNed. Klik op een vraag voor ons antwoord. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met de Servicesdek.
Storing
Persoonlijke- en organisatie-instellingen
- Hoe wijzig ik mijn rol in TenderNed?
- Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
- Hoe kan ik de lokaal beheerder wijzigen?
- Hoe voeg ik een medewerker toe aan mijn organisatie?
- Kan ik mijn onderneming verwijderen uit TenderNed?
- Hoe vul ik mijn bedrijfsgegevens aan met een ‘NUTS-3 gebied’?
Inschrijven en aanmelden
- Hoe kan ik aanmelden of inschrijven op een aanbesteding?
- Hoe stel ik een vraag bij een aanbesteding?
- Hoe stuur ik een bericht naar de aanbestedende dienst?
- Wat is een Uniform Aanbestedingsdocument (UEA)?
- Hoe voeg ik een document toe aan mijn inschrijving?
- Hoe beantwoord ik een eis of criterium?
- Heb ik ingeschreven op de aanbesteding?
- Hoe wijzig ik mijn aanmelding of inschrijving?
eHerkenning
- Waarom moet ik inloggen met eHerkenning?
- Hoe schaf ik een eHerkenningsmiddel aan?
- Hoe ontkoppel ik een eHerkenningsmiddel van mijn TenderNed-account?
- Moet ik eHerkenning hebben voor alle ondernemingen waaraan ik ben gekoppeld?
- Heb ik voor iedere vestiging een eHerkenningsmiddel nodig?
- Hoe registreer ik een buitenlandse onderneming zonder KVK-nummer?
- Mijn eHerkenning is gewijzigd. Hoe kan ik nu inloggen?
eForms
- Wat zijn ‘eForms’?
- Wat verandert er voor inschrijvers met de eForms?
- Waarom zien de aankondigingen er anders uit?
- Waarom zie ik vreemde tekens bij de tijdnotatie?