eHerkenning is een soort DigID voor ondernemers. U heeft eHerkenning steeds vaker nodig als u moet inloggen bij overheidsorganisaties. Zoals de Belastingdienst, UWV en ook TenderNed.
eHerkenning zorgt voor de identificatie van u en uw onderneming. Het controleert of u bent wie u zegt dat u bent, en of u mag doen wat u wilt gaan doen.
U kunt een eHerkenningsmiddel aanschaffen bij een commerciële leverancier. Als u al eHerkenning heeft, dan kunt u dit direct gebruiken voor TenderNed.
Verschillende veiligheidsniveaus
Er zijn verschillende soorten eHerkenningsmiddelen met meerdere veiligheidsniveaus. Voor TenderNed heeft u minimaal eHerkenning veiligheidsniveau 2 nodig. Met eH2+, eH3 en eH4 kunt u ook inloggen op TenderNed. Dat betekent dat voor TenderNed een wachtwoord en gebruikersnaam voldoende is.
Hoe werkt eHerkenning?
- Op de website van TenderNed klikt u op Inloggen / Registreren.
- En daarna op Log in met eHerkenning op het tabblad Ondernemers.
- U wordt nu doorgestuurd naar een pagina waar u inlogt met uw persoonlijke eHerkenningsgegevens.
- Als u daar de juiste gegevens gebruikt, gaat u via het machtigingenregister, direct weer terug naar TenderNed.
- U bent nu ingelogd.
eHerkenningsmiddel aanschaffen
Een eHerkenningsmiddel is persoonlijk en gekoppeld aan één onderneming. Alle mensen die namens uw bedrijf moeten kunnen inloggen hebben een eigen eHerkenningsmiddel van uw bedrijf nodig.
Lees hoe u eHerkenning aanschaft
Geen ketenmachtiging bij inloggen met eHerkenning
Iedere gebruiker heeft voor TenderNed een eigen eHerkenningsmiddel nodig. U kunt niet inloggen via ketenmachtiging met eHerkenning. Met ketenmachtiging kunt u een andere organisatie, een extern bureau of intermediair machtigen om namens u een online-dienst te regelen met eHerkenning. In TenderNed heeft dat bureau dus een eigen eHerkenningsmiddel van uw bedrijf nodig.