Tips voor digitaal inschrijven

TenderNed leidt u stap voor stap door het aanmeld- en inschrijfproces van een aanbesteding, conform de regelgeving. De kans op fouten wordt hiermee beperkt. Onderstaande tips geven aan wat u kunt doen om het proces te vereenvoudigen.

Tips

Zorg dat u uw organisatie tijdig registreert op TenderNed.

Wilt u binnenkort inschrijven op een aanbesteding, dan is het van belang dat u niet alleen uzelf, maar ook uw organisatie tijdig registreert op TenderNed. Hiervoor heeft u een persoonsgebonden eHerkenningsmiddel nodig met minimaal betrouwbaarheidsniveau 2. Het aanschaffen van een eHerkenningsmiddel via een erkende leverancier duurt gemiddeld 1-3 werkdagen.

Meer informatie: Registreren en eHerkenning

Start tijdig met uw inschrijving.

Bij een digitale aanbesteding via TenderNed kunt u uw offerte uitsluitend digitaal via TenderNed indienen. Zorg daarom dat u weet hoe het digitaal inschrijfproces werkt. Start tijdig met uw inschrijving, zodat u niet verrast wordt door calamiteiten als procedurele fouten, storingen aan computers of een slechte internetverbinding.

Meer informatie: Stappenplan digitaal inschrijven

Inschrijving klaar? Verzend hem naar de aanbestedende dienst.

TenderNed leidt u in overzichtelijke stappen door het aanmeld- of inschrijfproces. U dient uw bedrijfsgegevens, bewijsstukken en offertes online via TenderNed in. Als u alle eisen en criteria van de aanbesteding heeft beantwoord, is de inschrijving klaar voor verzending aan de aanbestedende dienst. Vergeet echter niet deze te verzenden!

Voor u de inschrijving verzendt, controleert TenderNed uw identiteit door middel van sms-authenticatie. U ontvangt per sms een transactiecode. Deze transactiecode voert u in bij het verzenden van de inschrijving. Uw inschrijving wordt vervolgens in de digitale kluis geplaatst. Heeft u nog geen transactiecode ingevoerd, dan is uw inschrijving niet verzonden.

Zie ook In 6 stappen digitaal inschrijven

Tabblad Overige documenten voor documenten die niet onder een eis of criterium vallen

Wilt u aan uw inschrijving documenten toevoegen die niet specifiek horen bij een eis of criterium? Voeg deze documenten dan toe onder het tabblad ‘Overige documenten’. Het tabblad ‘Overige documenten’ vindt u onder ‘Eisen beantwoorden’ of ‘Gunningscriteria beantwoorden’ (of ‘Eisen en selectiecriteria beantwoorden’ bij een niet-openbare procedure).

Ook als de aanbestedende dienst heeft aangegeven dat er geen eisen of selectiecriteria worden ingevoerd in TenderNed, dient u de bijbehorende documenten onder het tabblad ‘Overige documenten’ te uploaden.

Zorg voor meer dan één lokaal beheerder.

Het is bij de inrichting van uw organisatie op TenderNed belangrijk om uw achtervang goed te regelen. Daarom adviseren wij u bij de registratie van uw organisatie minimaal twee lokaal beheerders aan te wijzen. Lokaal beheerders hebben alle rechten binnen een organisatie of aanbesteding, zoals het koppelen van medewerkers aan de organisatie, het toekennen van autorisaties, het onderhouden van organisatiegegevens, het benoemen van collega lokaal beheerders, indienen van een inschrijving of het inrichten van een aanbestedingsteam.

Door meerdere lokaal beheerders in te stellen, voorkomt u problemen bij een inschrijving doordat de enige lokaal beheerder op vakantie is, uit dienst is of om andere redenen afwezig is. Andere collega’s moeten immers altijd aan een aanbesteding kunnen werken of een inschrijving kunnen indienen.

Tips delen? Heeft u een tip voor andere ander inschrijvende ondernemingen, of voor aanbestedende diensten? Deel deze via de LinkedIn-groep van TenderNed.

Naar boven