Starten met TenderNed als onderneming

In TenderNed vindt u opdrachten van de overheid. Met een TenderNed-account kunt u uw onderneming aanmelden en inschrijven op de meeste van deze opdrachten. Voor sommige opdrachten wordt u doorverwezen naar andere aanbestedingssystemen.

Uw onderneming registreren op TenderNed

Als u wilt reageren op aanbestedingen en ook als u zich wilt kunnen aanmelden en inschrijven, dan moet u uw onderneming registreren op TenderNed. Hiervoor heeft u een eHerkenningsmiddel nodig. Met een eHerkenningsmiddel kunt u inloggen en uw onderneming wordt dan automatisch geregistreerd. Daarna kunt u uw organisatiegegevens aanvullen en gebruikers uitnodigen.

Bekijk hoe u een onderneming registreert

Uzelf als gebruiker registreren bij een bestaande onderneming in TenderNed

Heeft uw onderneming al een account in TenderNed, en wilt u namens uw onderneming kunnen handelen? Dan heeft u een persoonlijk eHerkenningsmiddel nodig van uw onderneming. Daarmee kunt u inloggen en uw gebruikersaccount aanmaken. Daarna kunt u namens uw onderneming handelen in TenderNed.

Bekijk hoe u uzelf als gebruiker registreert

eHerkenning gebruiken voor TenderNed

Ondernemers loggen in op TenderNed met eHerkenning. Heeft u nog geen eHerkenningsmiddel? Dan moet u er eerst een aanschaffen. Voor TenderNed heeft u minimaal eHerkenning veiligheidsniveau 2 nodig. Met eH2+, eH3 en eH4 kunt u ook inloggen op TenderNed. Als er een storing is bij eHerkenning dan kunt u eenmalig een inlogcode aanvragen.

Lees meer over eHerkenning en TenderNed

Video Starten met TenderNed

In deze animatievideo wordt uitgelegd hoe bedrijven via TenderNed kunnen meedoen met een aanbesteding.

VOICE-OVER: Wilt u met uw bedrijf meedoen met een aanbesteding via TenderNed? Registreer uw bedrijf dan eerst. Volg hiervoor de volgende stappen:

Registreer uw bedrijf dan eerst.

STAP 1: Aanschaf eHerkenning

U heeft een eHerkenningsmiddel nodig. Heeft u deze nog niet? Dan kunt u deze bestellen bij een erkende leverancier via eherkenning.nl. Houd rekening met de aanvraagtijd en eventuele kosten.

STAP 2: Registratie van uw bedrijf. Inloggen bovenaan de pagina.

- Ga naar: 'Inloggen/Registreren'
- Selecteer: 'Ondernemers' en klik op: 'Registreren met eHerkenning'.
- Kies uw leverancier.
- Log in met uw eHerkenningsmiddel en klik op: 'Registreer een nieuw account in TenderNed'.

STAP 3: Invullen van contactgegevens

- Vul uw gebruikersnaam en contactgegevens in.
- Verifieer uw mobiele telefoonnummer, door de ontvangen TAN-code in te voeren. Hierdoor kunt u later handelingen in TenderNed bevestigen.

STAP 4: Controleer uw persoonlijke gegevens en accepteer de gebruiksvoorwaarden

Lees de gebruiksvoorwaarden voordat u akkoord gaat en klik op: 'Registreer'.

STAP 5: Activering van uw bedrijfsaccount

Uw bedrijf is nu geregistreerd.

- Log in op TenderNed.

STAP 6: Invullen van bedrijfsgegevens

Klik op: 'Gegevens' en vul uw bedrijfsprofiel aan. Vul bijvoorbeeld uw rechtsvorm in en de regio waar u werkzaam bent met NUTS-codes.

STAP 7: Uitnodigen van anderen in uw team

U kunt ook collega's of externen uitnodigen om namens uw bedrijf in TenderNed te reageren. Zij moeten dan nog wel met hun eigen eHerkenningsmiddel inloggen en een gebruikersaccount aanmaken.

STAP 8: Verkenning van de mogelijkheden van TenderNed

Ontdek in TenderNed alles wat u nodig heeft voor het reageren op aanbestedingen. Elke aanbesteding heeft een eigen dashboard met taken.

STAP 9: Zoeken naar aanbestedingen en deelname

Via het 'Aankondigingenplatform' kunt u alle aanbestedingen op TenderNed bekijken. Stel een interesseprofiel in bij uw persoonlijke instellingen. U ontvangt een melding bij nieuwe
of gewijzigde aankondigingen die binnen uw zoekopdracht vallen.

Nu bent u klaar om u aan te melden of in te schrijven op een aanbesteding.

Er verschijnt een computer met het logo van TenderNed op het beeldscherm.

Naar boven
Logo Rijksoverheid - Naar beginpagina van Tenderned.nl