Openbaar publiceren van telefoonnummer en e-mailadres niet meer verplicht voor ondernemers

Nieuws | 3 december 2024

Ondernemers kunnen er na de release van 4 december 2024 voor kiezen om hun telefoon-, eventuele faxnummer en e-mailadres bij aanmelding of inschrijving alleen bekend te maken aan de aanbestedende dienst.

Keuzemogelijkheid voor privacy

Ondernemers die meedoen aan een aanbesteding vullen in TenderNed hun telefoon-, eventuele faxnummer en e-mailadres in. Deze gegevens zijn voor de aanbestedende dienst nodig om contact op te kunnen nemen. Vanaf 4 december om 19.00 uur bepalen ondernemers zelf of hun contactgegevens openbaar gemaakt mogen worden of niet.

Wilt u niet dat uw contactgegevens openbaar gemaakt worden?

Volg deze stappen voor het versturen van uw aanmelding of inschrijving:

  • Ga naar Controleer uw organisatiegegevens.
  • Klik op Wijzigen.
  • Plaats onderaan Contactgegevens een vinkje bij: Maak mijn telefoonnummer, fax en e-mailadres alleen bekend aan de aanbestedende dienst en neem deze niet openbaar op in de publicatie.
  • Klik op Opslaan.

Contactgegevens en eForms

Sinds 27 september 2023 maakt TenderNed gebruik van de vernieuwde Europese aankondigingsformulieren (eForms). Hierin werden ondernemers verplicht hun telefoonnummer en e-mailadres op te nemen. De contactgegevens van de ondernemer met de beste inschrijving werden vervolgens bekendgemaakt in de aankondiging van de gegunde opdracht. TenderNed hecht veel waarde aan privacy. Daarom heeft lidstaat Nederland zich er bij de Europese Commissie hard voor gemaakt dat deze verplichting wordt opgeheven. En met succes.

Voor de ingebruikname van de eForms was het invullen van een telefoonnummer en e-mailadres optioneel in TenderNed. Koos een ondernemer hiervoor en had hij de beste inschrijving, dan werden zijn contactgegevens opgenomen in de aankondiging van de gegunde opdracht.

Naar boven
Logo Rijksoverheid - Naar beginpagina van Tenderned.nl