Vanaf 21 mei 2025 worden lokaal beheerders gevraagd herstelgegevens toe te voegen. Zo zorgt u ervoor dat uw onderneming of aanbestedende dienst altijd volledige toegang kan krijgen tot TenderNed.
Herstelgegevens toevoegen
Lokaal beheerders worden bij het inloggen gevraagd om een e-mailadres van een bestuurslid en een herstelmailadres in te vullen. Aan deze e-mailadressen hoeft geen TenderNed-account gekoppeld te zijn. Heeft uw onderneming of aanbestedende dienst geen bestuurslid? Geef dan het e-mailadres van de eigenaar of beslissingsbevoegde op.
Met behulp van de herstelgegevens kan een andere gebruiker van uw onderneming of aanbestedende dienst ook de rol van lokaal beheerder krijgen als u en de eventuele andere lokaal beheerder(s) niet beschikbaar zijn. Bijvoorbeeld bij vakantie, ziekte of uitdiensttreding.
Herstelgegevens gebruiken
Is er geen lokaal beheerder beschikbaar bij uw onderneming of aanbestedende dienst, dan kunnen bepaalde taken niet uitgevoerd worden in TenderNed. Via de opgegeven herstelgegevens kan een medewerker met een andere TenderNed-rol ook lokaal beheerder worden.
De medewerker:
- Logt in op TenderNed
- Klikt in het menu op Gebruikers
- En klikt vervolgens op de knop Lokaal beheerder worden
Naar het eerder opgegeven e-mailadres van het bestuurslid en herstelmailadres wordt een bericht verstuurd. Hierin staat een link naar een pagina om de aanvraag goed te keuren. Als beide ontvangers goedkeuring geven, wordt de rol van de aanvrager aangepast naar die van lokaal beheerder. Uw onderneming of aanbestedende dienst heeft dan meteen volledige toegang tot TenderNed.