Terug naar overzicht
11 okt. 2013 - Kennisgeving van aanvullende informatie, informatie over een onvolledige procedure of rectificatie

Architectenselectie stadsloketten

Gemeente Amsterdam, Dienstverlening en Facilitair Management
Omschrijving
Door middel van onderhavige aanbesteding wenst de gemeente Amsterdam, dienst Dienstverlening & Facilitair Management een overeenkomst aan te gaan met een architect ten behoeve van de verbouwing van zes stadsloketten. De te selecteren architect werkt vanuit het bestaande formuleontwerp en ontwerpt per stadsdeel een slimme en efficiënte oplossing voor de inpassing van de formule in de gebouwen. De architect bepaalt (uiteraard in overleg met de Opdrachtgever) de meest geschikte ruimte in het betreffende gebouw. Onder meest geschikt wordt naast een optimaal bereik voor burgers ook een kostenefficiënte oplossing bedoeld. De esthetische aspecten van het ontwerp zijn nadrukkelijk geen onderdeel van deze opdracht, anders dan noodzakelijke detailleringen die afhankelijk kunnen zijn van specifieke omstandigheden. De detaillering van het maatwerkmeubilair, de materialenstaten en formule elementen zijn opgenomen in de bijlagen. Deze elementen hoeven in principe niet opnieuw ontworpen te worden, tenzij uit de pilot blijkt dat er afwijkingen zijn. Denk dan aan mogelijke aanpassingen in baliehoogtes of -opstellingen. De te selecteren architect is verantwoordelijk voor het opstellen van de DO’s voor de 6 nog te ontwikkelen stadsloketten. Hiervoor moeten per locatie vlekkenplannen, VO's en daarna een DO worden opgeleverd. Het DO ontwerp en maatwerk is input voor de selectie van de aannemer(s). Per locatie worden de aantallen loketten en functionaliteiten gecreëerd zoals opgegeven in de bijlagen. De VO’s en DO’s bevatten in elk geval het maatwerk zoals opgenomen in de .dwg bijlage maatwerk (zie bijlage 10). Te denken valt aan: • Inloopbalies, onderkastjes en achterwanden • Entree, inloopzone, wachtrij en wachtzone • Afsprakenbalies • Spreekplekken • Spreekkamers • Spreekkamer(s) en kantoor keuringsarts • Mid-office werkplekken (MO wp) • Back-office werkplekken (BO wp) • Kluisruimte • Een pantry en een plaza • Kopier/print meubels • Vergaderkamer(s) • Signing en gevelreclame Alle werkzaamheden die noodzakelijk zijn zoals het maken van constructieberekeningen en akoestische berekeningen en alle andere noodzakelijke werkzaamheden om tot een DO te komen, behoren tot de opdracht van de architect. Uiteraard moet alles voldoen aan vigerende wet en regelgeving zoals het bouwbesluit 2012. De oplevering van de DO's is uiterlijk eind maart 2014.

Details

Juridisch kader
Aanbestedingswet 2012
Type opdracht
Diensten
Aard van de opdracht
Overheidsopdracht
Procedure
Openbaar
Trefwoorden
Architect, Stadloket Amsterdam
Hoofdopdracht (CPV-code)
71240000-2 Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde en planning
Plaats van uitvoering (NUTS-code)
Groot-Amsterdam (NL32B)
TenderNed-kenmerk
24955
Referentienummer
00570
PB/S nummer
-
Europees of nationaal
Nationaal

Planning

Aanvang opdracht
16 dec. 2013
Voltooiing opdracht
31 dec. 2014
Sluitingsdatum
14 nov. 2013, 12:00

Gerelateerde publicaties

  • 23 okt. 2013
    Kennisgeving van aanvullende informatie, informatie over een onvolledige procedure of rectificatie
  • 11 okt. 2013
    Kennisgeving van aanvullende informatie, informatie over een onvolledige procedure of rectificatie
  • 9 okt. 2013
    Aankondiging van een opdracht