KVK wil onmisbaar zijn voor veilig en zeker zakendoen in Nederland. Om deze missie te realiseren, zetten we als organisatie grote stappen. Niet alleen door het digitaliseren van onze dienstverlening, maar vooral door de klant steeds als uitgangspunt te nemen voor onze dienstverlening. Onze klanten zijn ondernemers van groot tot klein, publieke instanties en overige organisaties zoals stichtingen en verenigingen. Hen willen we persoonlijk, gemakkelijk en op een betrouwbare manier van dienst zijn. Om hierin sneller en flexibeler te kunnen acteren, werken we sinds dit jaar als organisatie vrijwel geheel agile.Om deze ambitie verder te ondersteunen hebben we een nieuw CRM aangeschaft; Salesforce. We zoeken een senior projectmanager CRM die dit nieuwe systeem gaat implementeren, op een dusdanige wijze dat we daarmee onze organisatiedoelstellingen nog beter kunnen realiseren. Zowel het vlak van business als IT kent deze implementatie de nodige uitdagingen. Het huidige CRM wordt dagelijks door meer dan 1000 mensen gebruikt, voor wie de implementatie een grote verandering zal betekenen. Daarnaast dient KVK als publieke organisatie bij de inrichting van onze systemen steeds zorgvuldige afwegingen te maken, o.a. op het gebied van privacy, personalisatie en optimalisatie van processen rondom klantinteractie. We zoeken een ervaren senior projectmanager CRM die deze uitdagingen herkent en het voortouw kan nemen op het totale implementatieproject.Als projectmanager ben je eindverantwoordelijk voor het realiseren van de business en IT doelstellingen van CRM binnen de organisatie. Je werkt hierin nauw samen met de (IT) implementatiepartner Deloitte en de business implementatie manager. Je bent een sparringpartner voor de directie en Raad van Bestuur rondom CRM strategie en de organisatorische vraagstukken die hiermee samenhangen.Jouw werkzaamheden omvatten in ieder geval:? Het definieren van de aanpak en inrichting van processen op basis van businesswaarde en organisatiestrategie;? Aansturen van het CRM projectteam (kantelen van uitvoerend naar zelfsturend) in een agile omgeving;? Zorgdragen voor een optimale IT Inrichting: koppeling met de Cloudomgeving, integratie met tientallen systemen middels te ontwikkelen koppelingen en supportprocessen;? Zorgdragen voor een optimale business implementatie en embedding van de nieuwe werkwijze bij 1000+ gebruikers;? (Agile) aansturen van de overige betrokken teams, in nauw overleg met de opdrachtgever van het project;? Functionele aansturing van implementatiepartner Deloitte is ook onderdeel van jouw verantwoordelijkheid.Je bent een stevige, ervaren en strategisch sterke project/programmamanager. Vanuit jouw stevigheid ben je in staat om dit complexe organisatiebrede project tot resultaat te brengen. Dit doe je door behendig door het krachtenveld van de verschillende stakeholders binnen en buiten de organisatie te laveren. je weet de juiste strategische vraagstukken te herkennen en te zorgen voor effectieve besluitvorming op het juiste niveau.De volgende eigenschappen zijn hierbij onmisbaar:? Je hebt stevige ervaring met CRM implementaties in een vergelijkbare (publieke) omgeving en complexiteit, inclusief het managen van de hieruit voortvloeiende bedrijfsbrede vraagstukken;? Je hebt ervaring met grote projecten in een agile omgeving vorm te geven en te begeleiden. Servant leadership, agile, zelfsturing en eigenaarschap stimuleren zijn hier belangrijke elementen;? Je bent in staat om als gelijkwaardig sparringpartner op te treden richting directie en RvB, op zowel de projectaanpak alsook de hieruit voortvloeiende strategische vraagstukken;? Je bent in staat om tegenstrijdige belangen bij elkaar brengen brengen;? Je bent in staat om ogenschijnlijk tegenstrijdige belangen bij elkaar te brengen waar nodig om tot resultaat te komen;? Je hebt overzicht en bent in staat structuur aan te brengen in een dynamische en snel veranderende omgeving.