Terug naar overzicht
27 sep. 2022 - Aankondiging van een gegunde opdracht

Senior Marketing Strateeg

Kamer van Koophandel
Omschrijving
KVK heeft als organisatie een lange termijn missie en visie opgesteld, die richtinggevend is voor de ontwikkeling en uitvoering van onze dienstverlening richting 2025. Een onderdeel van deze dienstverlening betreft het verstrekken van data en inzichten uit de registers die KVK beheert, zoals het Handelsregister. Via het verstrekken van registerinformatieproducten helpen we bedrijven en publieke organisaties om veilig en zeker zaken te kunnen doen. Vanuit de wens om het portfolio aan registerinformatieproducten richting de toekomst te herijken, is er een behoefte aan concretisering van de organisatiestrategie naar een marketingstrategie. De missie en visie van KVK 2025 en op basis daarvan ontwikkelde merkstrategie zijn het startpunt. Van daaruit is de opdracht aan de senior marketing strateeg het concretiseren van de strategie t.a.v. (1) klant/klantgroepen, (2) data, producten & pricing, (3) kanalen/distributie. Uiteraard binnen de kaders van IT en architectuur.Wat ga je doen?Je zorgt voor oplevering van het strategisch marketing actieplan voor onze Informatieproducten die gekoppeld zijn aan het Handelsregister. Een van de Informatieproducten waar je aan kan denken is bijvoorbeeld het KVK Uittreksel. Door dit marketing actieplan help je ons om missie en visie van de KVK concreet door te vertalen naar concrete handvatten aan de organisatie. Door antwoord te geven op vragen als ? Wat zijn voor ons de belangrijkste klantgroepen? Welke behoefte kenmerkt deze klantgroepen? Welke producten en diensten willen we aan welke klantgroepen aanbieden om in deze behoefte te voorzien? En via welke kanalen willen we dit gaan aanbieden? Kortom je helpt ons om missie en visie door te vertalen naar een klant-, product-, prijs-, kanaalstrategie en hoe we de data vanuit het Handelsregister hierin willen gebruiken. Dit doe je op basis van degelijke klantanalyses, klantdata en met de inzet van expertise binnen KVK (denk aan datastrategie, kanaalstrategie, productmanagement en KVK Innovatielab).Wat vragen wij? Je hebt een afgeronde HBO of WO opleiding op het gebied van marketing (bijv. NIMA register marketeer). Je hebt aantoonbare ervaring in het ontwikkelen van een (digitale) marketingstrategie en bent bekend met digital productmanagement. Je bent een inhoudelijke autoriteit op je vakgebied en in staat om innovatieve ontwikkelingen te duiden en door te vertalen. Je bent politiek sensitief en bent in staat om effectief te acteren op senior managementniveau. Je bent in staat om verbinding te maken met interne en externe stakeholders en van daaruit te komen tot de juiste scherpe keuzes en richting te bepalen. Je bent inhoudelijk leidend en verantwoordelijk voor het resultaat, en acteert hierin als adviseur van de Raad van Bestuur. Je bent daardoor in staat een marketingstrategie op te stellen die ook praktisch uitvoerbaar is, als fundament waar de opvolger/ster en teams op door kunnen bouwen.

Details

Juridisch kader
Aanbestedingswet 2012
Type opdracht
Diensten
Procedure
Openbaar
Trefwoorden
?, ?, ?, ?, ?
Hoofdopdracht (CPV-code)
79620000-6 Diensten voor de terbeschikkingstelling van personeel, met inbegrip van tijdelijk personeel
Bijkomende opdracht(-en) (CPV-code)
79620000-6 Diensten voor de terbeschikkingstelling van personeel, met inbegrip van tijdelijk personeel
Plaats van uitvoering (NUTS-code)
NEDERLAND (NL)
TenderNed-kenmerk
379049
Referentienummer
5257
PB/S nummer
-
Europees of nationaal
Europees

Planning

Aanvang opdracht
-
Voltooiing opdracht
-
Sluitingsdatum
-

Gerelateerde publicaties

Geen