Terug naar overzicht
9 mrt. 2022 - Aankondiging van een gegunde opdracht

588 - Allround beheerder financi?n

Gemeente Amstelveen
Omschrijving
De afdeling Financi?n bestaat uit 2 teams: Advies en Beheer. Beheer draagt zorg voor een goed ingerichte administratie, administratieve processen die soepel verlopen en leiden tot kwalitatief goede informatie en het ontsluiten van deze informatie richting de budgetverantwoordelijken. Daarbij is het ook aan dit team om deze administratieve processen continu te verbeteren en hierover overleg te hebben met de verschillende deelnemers in het proces. We zijn op zoek naar tijdelijke versterking binnen het team Beheer. Op dit moment loopt er een traject die erop is gericht om de financi?le sturing binnen de AA-organisatie te verbeteren, en dan met name de rol die wij als afdeling Financi?n zelf daarin kunnen spelen. Er lopen een 19-tal inhoudelijke projecten. Deze zijn o.a. gericht op het verbeteren van financieel administratieve processen. Jij wordt projectleider van 2 projecten: e-facturatie en verplichtingenadministratie. Een derde component is meer algemeen van aard. Voor het goed financieel kunnen sturen, is het namelijk van belang dat de administratie betrouwbaar is \ spiegel van de werkelijkheid is. Op dit moment weten we dat de administratie daar op onderdelen niet aan voldoet. We meten dit alleen niet op een gestructureerde wijze en we komen er ook niet aan toe om de pijnpunten die we vaak kennen, structureel op te lossen. Wat we verder merken is dat werk zich gedurende het jaar opstapelt. Aangezien we de jaarrekening vrij vroeg moeten opleveren, ontstaat er bij de jaarrekening een piek in de werkzaamheden. Hier willen we vanaf, omdat dit ongezond is voor medewerkers.  Kern van de opdracht is: Projectleider en meewerkend voorman e-facturering. Met name aan de financieel administratieve kant. Denk dus aan het voorbereiden van de pilot, ontwikkelen van de pilot, het aansturen op de inhoud en procesontwerp welke leidt tot succesvolle implementatie. Projectleider en meewerkend voorman van de verplichtingenadministratie. Samen met een team van medewerkers het stapsgewijs verder implementeren van de verplichtingenadministratie binnen onze organisatie.Vanuit risicobeheersing benoemen waar de meetpunten liggen om vast te stellen in hoeverre de administratie betrouwbaar is en van daaruit verbeteren.Het voeren van (groeps)gesprekken met medewerkers om tot goede procesafspraken te komen (proceseigenaar, wie besluit, wie doet wat, hoe doen we het). Deze ook vastleggen (bijvangst, primaire doel is om beter samen te werken) en deze in de praktijk ook werkend krijgen. Vooraf doorleven van het jaarrekeningproces en deze beschrijven. De beschrijving is bijvangst. Doorvoeren van verbeteringen in 2021 zodat de jaarrekening 2021 in normale werkweken kan worden gerealiseerd. NB: we willen de stap maken dat de co?rdinator meer het procesmanagement voert en minder met de inhoud bezig is. We hebben hier weinig ervaring in en er zijn allerlei verschillende beelden over wat dat betekent en wat daarin handig en verstandig is. Het is een pr? als je vanuit een stuk ervaring ons daarin verder op weg kan helpen.

Details

Juridisch kader
Aanbestedingswet 2012
Type opdracht
Diensten
Procedure
Openbaar
Trefwoorden
?, ?, ?, ?, ?
Hoofdopdracht (CPV-code)
66000000-0 Financiële en verzekeringsdiensten
Bijkomende opdracht(-en) (CPV-code)
66000000-0 Financiële en verzekeringsdiensten
Plaats van uitvoering (NUTS-code)
NEDERLAND (NL)
TenderNed-kenmerk
351590
Referentienummer
404014--35100
PB/S nummer
-
Europees of nationaal
Europees

Planning

Aanvang opdracht
-
Voltooiing opdracht
-
Sluitingsdatum
-

Gerelateerde publicaties

Geen