AchtergrondIn Noord-Nederland is afgesproken om samen met alle betrokken partijen op te trekken om de ZZS-uitvraag voor 1 januari 2021 te voltooien. Het betreft een samenwerking tussen de opdrachtgevende provincies (Groningen, Frysl?n en Drenthe) en de opdrachtnemende omgevingsdiensten/regionale uitvoeringsdiensten. Dit zijn de Fryske Utfieringstsjinst Miljeu en Omjouwing (FUMO), de Regionale Uitvoeringsdienst Drenthe (RUDD) en de Omgevingsdienst Groningen(ODG). Daarnaast zijn de waterschappen (Waterschap Noorderzijlvest, Wetterskip Frysl?n, Waterschap Hunze en Aa's, Waterschap Drents Overijsselse Delta en het Waterschap Vechtstromen) en Rijkwaterstaat Noord-Nederland betrokken. De provincie Zuid-Holland (lees: de DCMR) heeft een aanpak ontwikkeld die omarmd is door de staatsecretaris Milieu. Deze aanpak wordt door de staatsecretaris en de mede provincies gezien als voorbeeld voor een landelijke programmatische aanpak. De reeds opgedane kennis en ervaring door de DCMR is landelijk ter beschikking gesteld en uitgewerkt in verschillende documenten. De provincies in Noord-Nederland sluiten zoveel als mogelijk aan bij deze landelijke aanpak. Na het maken van de landelijke afspraken zijn de provincies en omgevingsdiensten en de diensten onderling in gesprek gegaan hoe te komen tot een effici?nte robuuste gezamenlijke aanpak voor Noord-Nederland. Omdat zoveel als mogelijk aansluiting wordt gezocht bij de landelijke methodieken is een plan van aanpak opgesteld dat vooral een procesplan is en in mindere mate in gaat op de inhoud (methodieken etc.). Voor het uitvoeren van het Plan van Aanpak ZZS Noord-Nederland tot 1 januari 2021 zoeken wij in Noord-Nederland een projectleider.3. Taken en verantwoordelijkhedenHet realiseren van de activiteiten in het plan van aanpak ZZS Noord-Nederland. Het volgende is daarbij van belang:De projectleider leidt de projectorganisatie en bewaakt de inzet, voortgang en resultaten. De directe aansturing ligt in de lijn van iedere omgevingsdienst. Iedere omgevingsdienst stelt een projecttrekker aan. De projecttrekker is eindverantwoordelijke binnen de omgevingsdienst voor het realiseren van de ZZS-uitvraag volgens de gemaakte afspraken in het Plan van Aanpak (qua scope, eisen en aandachtspunten). De drie projecttrekkers van de omgevingsdiensten komen periodiek bij elkaar om af te stemmen over de voortgang van het project en de punten waar zij in eigen huis tegenaan lopen. De projectleider zit dit overleg voor en zorgt voor verslaglegging.De inhoudelijke expertise wordt geleverd door de van betrokken deskundigen van de diensten. De projectleider onderhoudt op operationeel niveau de contacten met alle betrokkenen. De projectleider bewaakt de individuele belangen in relatie met de gezamenlijke belangen en prioriteiten van de verschillende opdrachtgevers. De projectleider zorgt dat inhoudelijke afstemming plaatsvindt met andere relevante projecten. De projectleider draagt zorg voor dat er afstemming plaatsvindt met andere relevante betrokken partijen (waterschappen, Rijkswaterstaat etc.). De projectleider bewaakt dat de afstemming tussen de drie diensten plaatsvindt, het is een gezamenlijk project. De projectleider zorgt voor het integreren van informatie, duiden van gegevens en leggen van verbanden.De projectleider zorgt voor effectieve leiding en planning, effici?nte inzet van mensen en middelen en informatievoorziening, toegekende budgetten en nauwgezette (kwaliteits- en voortgangs) bewaking. De projectleider zorgt voor adequate (interne) communicatie. En sluit daarbij zoveel als mogelijk aan bij het nog op te stellen communicatieplan. De projectleider levert daar waar nodig inhoudelijke, procesmatige en procedurele ondersteuning van besluitvorming in de verschillende fasen van het project.De projectleider levert management- en sturingsinformatie (aan opdrachtgever en andere betrokkenen) over projectvoortgang en ?resultaten in de vorm van het leveren van geaggregeerde over