Dit project betreft de realisatie van een nieuw stijgpunt in het eerste perron van station Amsterdam Amstel. Het werkgebied is een complexe omgeving, waarin veel coördinatie en organisatie benodigd is. De opdrachtnemer van dit project is de coördinerende partij. Op dit tracé worden voor zover nu bekend drie andere projecten gerealiseerd.
Het nieuwe stijgpunt komt te liggen achter het reeds bestaande stijgpunt en zal middels een tunnel, deels onder het metrospoor, worden verbonden met de bestaande reizigerstunnel. Vanwege de ligging naast het treinspoor en deels onder het metrospoor zal een groot deel van de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd in buitendienststellingen van metro- en/ of treinsporen. In juli 2020 is hiertoe een 16-daagse buitendienststelling gereserveerd, van zowel metro- als treinsporen, waarbij overdag een pendeldienst van de metro gehandhaafd dient te blijven maar het metrospoor ‘s nachts buitendienst gesteld wordt.
Informatie over de aanbesteding (zie bijlage).