Doel van de aanbesteding is een raamovereenkomst aan te gaan met 3 leveranciers voor de in te zetten videocontent voor UWV.nl, Werk.nl, het intranet van UWV en Youtube. Het betreft nieuwsvideo’s, videoboodschappen, animaties, uitlegvideo’s, themavideo’s, corporate video’s, livestreams etc.)
Niet in de aanbesteding zit e-learing voor UWV’ers en online training voor werkzoekenden.
Later valt mogelijk eveneens onder deze aanbesteding: de video’s voor online werkbladmagazine, werkgeversmagazine JIJ en UWV.
Gelet op de omvang van de spend (gemiddeld € 186.000,- per jaar – hieraan kunnen geen rechten worden ontleend) is gekeken in hoeverre het mogelijk is de aanbesteding te regionaliseren. De omvang van de opdrachten wordt dan zo klein, met hogere beheersbaarheidrisico’s en hogere transactiekosten tot gevolg, dat gekozen is de opdracht landelijk aan te besteden en aan drie leveranciers te gunnen.
D.m.v. een minicompetitie zal een concrete opdracht vervolgens worden gegund.
Het werken met drie leveranciers heeft tevens als voordeel dat UWV kan bouwen aan een partnership relatie die weet welke boodschap UWV wil uitstralen.