Voor haar klantcontact ‘op afstand’ maakt Eindhoven Airport (EA) gebruik van een Customer Contact Centre (CCC). Dit doen zij middels diverse contactkanalen als telefoon, email, whatsapp en social media.
Naast klantcontact op afstand is er op de luchthaven van EA ook de behoefte om ter plaatse duidelijke informatievoorziening te leveren via een bemande balie aan landzijde. De informatiebalie voorziet in correcte informatievoorziening met betrekking tot alle activiteiten en verstoringen op de luchthaven. Tot de dienstverlening van de informatiebalie behoort ook de uitvoering van de pre-scan taken: het toezicht houden en controleren van de toegang van passagiers tot de veiligheidscontrole (deze nadere toelichting zal tegelijkertijd met de vragenlijst worden verstrekt aan deelnemer).
Bovengenoemde diensten hebben hospitality en klantbeleving hoog in het vaandel staan. Voor deze dienstverlening wil EA verkennen of deze te combineren zijn en onder te brengen zijn onder 1 partij die voor de gehele uitvoering een on-site bezetting op de luchthaven heeft.