Het doel van dit project (C-MLT002) is het zo spoedig mogelijk realiseren van een succesvolle monitoring van de baanstabiliteit in drie PHS-corridors, namelijk Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad (SAAL), (2) Tilburg-Meteren-Boxtel, en (3) Alkmaar-Amsterdam (AA) ten behoeve van het project C-MLT002. Op basis van de monitoringsresultaten bepaalt AM Geotechniek in hoeverre het verhogen van de frequentie en/of snelheid van treinpassages invloed heeft op de stabiliteit van het baanlichaam . De klantvraag van dit project kan gedefinieerd worden als: “Bepalen in hoeverre het verhogen van de frequentie van as-passages of kritische treinsnelheid’ invloed heeft op de waterspanning in het baanlichaam”.
Dit vertaalt zich vervolgens in een onderzoeksmethode waarbij het verloop van de waterspanning als gevolg van belastingwisselingen door langspassages gedurende een periode dient te worden gemeten.
Zie de aanbestedingsstukken voor een uitgebreidere omschrijving.