De gemeente Altena houdt door middel van deze publicatie een marktconsultatie om te verifiëren of voor de concrete opdracht die zij per 1 januari 2026 voor een periode van 10 jaar op basis van een uitsluitend recht wenst te vergeven grensoverschrijdende belangstelling bestaat, dat wil zeggen interesse van ondernemingen uit andere EU-lidstaten.
De opdracht houdt het volgende in:
de huis aan huis inzameling van huishoudelijk afval
• gft- , restafval en P(M)D en behelst niet de verwerking van huishoudelijk afval. Het gaat hierbij in hoofdzaak om de inzameling in mini containers voor wat betreft gft- en restafval, en P(M)D in losse zakken. Een deel van de inzameling van het afval vindt plaats in (ondergrondse en bovengrondse verzamel) containers;
• Verhuur van een deel van de bovengrondse rolcontainers
• Container management (digitaal en fysiek),inclusief data uitwisseling en wekelijkse wisselronde van containers en uitzetten nieuwe containers.
• Het operationeel hebben van een callcenter voor alle burger contacten aangaande de afvalinzameling.
• Het aanleveren van rapportages voor wat betreft de uitgevoerde werkzaamheden;
• Transport, verwerking en containerhuur van de hoofdstromen op de twee milieustations (incl. KGA) en het brengstation in Hank. Een beperkt aantal stromen waar landelijk of regionaal andere afspraken voor zijn vallen buiten de opdracht, bijvoorbeeld autobanden zonder velg, kadavers, verwerking van PMD;
• Inzameling van verpakkingsglas in verzamelcontainers (boven- en ondergronds) in één of meerdere fracties;
• Inzameling op afroep van grof huishoudelijk en grof tuinafval;
• Inzameling en verwerking van incontinentiemateriaal, inclusief de huur van de rolcontainers.