Deze tender is ingericht ten behoeve van het open house toelatingssysteem van de gemeenten Lansingerland, Leidschendam-Voorburg, Wassenaar en Zoetermeer en heeft betrekking op Wmo individuele begeleiding, dagbesteding & kortdurend verblijf. Op basis van evaluatie van het huidige samenwerkingsverband en een behoefte aan doorontwikkeling hebben de gemeenten een nieuw inkooptraject in gang gezet voor de producten individuele begeleiding, dagbesteding & kortdurend verblijf. De hernieuwde regionale samenwerking biedt met dit inkooptraject de kans tot het verder ontwikkelen en versterken van het sociaal domein binnen deze regio. Hierbij is een nieuw productaanbod ontwikkeld. De Overeenkomst wordt aangegaan voor een initiële looptijd van 6 jaar, ingaande op 01-01-2024. De Overeenkomst kan na afloop van deze initiële looptijd van 6 jaar met een periode van telkens 2 jaar verlengd worden. Voor de verlengingsoptie treedt het samenwerkingsverband in overleg met (een afvaardiging van) Dienstverleners. Dit consult is een zwaarwegend element, maar het uiteindelijke besluit tot het al dan niet verlengen van de Overeenkomst ligt bij de Gemeenten. De Gemeenten communiceren het al dan niet verlengen van de Overeenkomst uiterlijk 6 maanden voor de einddatum van de lopende contractperiode. Gedurende de looptijd van de Overeenkomst bestaat eenmaal per kalenderjaar, voor het eerst per 1 april 2025, de mogelijkheid voor nieuwe Dienstverleners om toe te treden tot de Overeenkomst indien er geen uitsluitingsgronden op hen van toepassing zijn, zij aan alle (geschiktheids)eisen voldoen en instemmen met de voorwaarden. Hierbij geldt dat een gegadigde Dienstverlener uiterlijk 2 maanden voordat de Overeenkomst in werking zou treden een aanmelding moet hebben ingediend bij de Gemeenten. De procedure, eisen en bewijsmiddelen die hierbij van toepassing zijn, zijn gelijk aan die van onderhavige ‘initiële inkoopprocedure’. Daarnaast behouden de Gemeenten zich het recht voor het open house toelatingssysteem buiten deze jaarlijkse instroommogelijkheid om open te stellen indien zij constateren dat er een hiaat in het gecontracteerde aanbod bestaat. Dit kan zowel een inhoudelijk als een capaciteitshiaat betreffen. Het initiatief hiertoe ligt uitsluitend bij de Gemeenten. De overeenkomsten die naar aanleiding van onderhavig inkooptraject worden afgesloten met Dienstverleners worden door de individuele gemeenten aangegaan. De regie en het contractmanagement zal namens het samenwerkingsverband regionaal worden gevoerd.
Aanmeldingen voor het initiële inkooptraject zijn verlopen middels tender T41952 in Mercell. Welke zaken u moet indienen om in aanmerking te komen voor contractering is nauwkeurig uitgewerkt in het aanmelddocument inclusief bijlagen.
Voor de procedure inzake de jaarlijkse instroommogelijkheid wordt verwezen naar de website toekomstsociaaldomein.nl (deze wordt zo spoedig mogelijk bijgewerkt conform de nieuwe situatie).