Waar? De projectmanager werkt vanuit de afdeling Programma?s en Projecten van de gemeente Amersfoort, en in het bijzonder vanuit het Team Informatiseringsprojecten. Programma?s en Projecten is de gemeente brede afdeling voor programma- en projectmanagement. Het kan gaan om een fysiek project, een grondtransactie, een IT-voorziening, een meerjarig programma, een maatschappelijk initiatief, een bijzonder proces - de resultaten zijn uiteenlopend. Het Team Informatiseringsprojecten (TIP) richt zich op projecten op het gebied van IT, informatievoorziening en organisatieverandering. De groep (in- en externe) projectmanagers is verantwoordelijk voor het managen van uiteenlopende opgaven, vaak in samenwerking met afdelingen in de organisatie en altijd met experts uit de IT/IV-discipline. De opdrachtgever voor dit project is de afdeling Informatievoorziening van de gemeente Amersfoort. Wat ga je doen? De gemeente Amersfoort streeft naar een open en op orde informatiehuishouding. Niet alleen vanwege de wettelijke verplichting vanuit o.a. de Archiefwet en de Wet open overheid, maar ook vanuit het oogpunt van transparantie (verantwoording van overheidshandelen), openbaarheid (recht- en bewijszoekende burger) en historisch onderzoek (erfgoed). Binnen de gemeentelijke organisatie zien we dat de informatievoorziening- en huishouding een steeds prominentere rol innemen. Nieuwe ontwikkelingen op basis van wet- en regelgeving en innovaties zijn hier debet aan, denk aan het e-Depot. In de Wet open overheid wordt aangegeven dat overheden de basis op orde moeten brengen. Om dit te realiseren zijn er een aantal deelprojecten die uitgevoerd moeten worden. Uitvoering geven aan deze werkzaamheden draagt zo bij aan de transparantie van de gemeente Amersfoort. De opdracht bestaat uit verschillende deelprojecten: Actualisatie van de DVO's tussen gemeente Amersfoort/Archief Eemland en de aangesloten regiogemeenten.Afronden Producten- en dienstencatalogus Afstemming met regiogemeentenOpstellen Gemeenschappelijke regeling Depot op ordeOp basis van de inventarisatie een plan van aanpak maken over herinrichting depot voor fysieke archievenBegeleiden van de daadwerkelijke herinrichting Co?rdineren van de verhuizing van Archief EemlandAfstemmen met Facilitaire zaken van de gemeente en het Eemhuis en ICTBegeleiden van de daadwerkelijke verhuizingBegeleiden in het opstellen van spelregels hoe om te gaan op de nieuwe werkplekJe werkt als projectleider nauw samen met de teammanager dienstverlening, de gemeentearchivaris, informatiemanagers op gebied van informatie- en archiefbeheer en andere interne medewerkers van verschillende lean- en opgaveteams als ook externen (regiogemeenten, Eemhuis, etc.)LET OP!In het kader van gelijke kansen en het voorkomen van manipulatieve inschrijvingen, waarbij een inschrijver veel verschillende cv?s indient en zo kan sturen op wie in de top komen, mag een inschrijver maximaal 1 offerte/kandidaat aanbieden. Bij meer dan 1 aangeboden offerte/kandidaat zal alleen de eerst binnengekomen aanbieding meedingen naar de opdracht.Urenregistratie/facturatieDe gewerkte uren dienen te worden geregistreerd via de inhuurdesk van de Gemeente Amersfoort en na akkoord van de inhurende manager kan er via Mijn inhuurdesk op Gemeenteamersfoorthuurtin.nl een factuur digitaal worden verzonden aan de gemeente.