De taken Het beslissen en afhandelen van aanvragen Bijzondere Bijstand zijn de volgende deeltaken te onderscheiden: Het afhandelen van aanvragen Bijzondere bijstand (w.o. IIT, rechtsbijstand, sociale activiteiten, bewindvoeringskosten etc.) het beoordelen van de aangeleverde informatie op relevante juridische en maatschappelijke aspecten het voeren van telefonische intakegesprekken voor een eerste uitvraag en de inschatting van mogelijk recht op bijzondere bijstand het voeren van gesprekken met cli?nten en relevante derden met als doel het verkrijgen van verdere informatie die nodig is om een gefundeerde mening te kunnen vormen i.v.m. het afhandelen van de aanvraag draagkrachtberekening op basis van de inkomensgegevens het rapporteren en het opstellen van een helder besluit. Het afhandelen van (her)onderzoeken: controleren op juistheid van de door cli?nten in het kader van heronderzoeken aangeleverde gegevens draagkrachtberekening op basis van de inkomensgegevens rapporteren en opstellen van een helder besluit Overige werkzaamheden, waaronder: geven van informatie en advies doorverwijzen van cli?nten bij eventuele materi?le en immateri?le problemen uitvoeren van hercontroles na be?indiging van de uitkering/voorziening (be?indigingonderzoeken) uitkering bijwonen van teamoverleg en casusbesprekingen Functioneel klantcontact (telefonisch) gedurende gemiddeld 3-4 uur per dag voor het verstrekken van informatie/inlichtingen en het geven van toelichtingen c.q. instructies.