Terug naar overzicht
5 jan. 2022 - Vroegtijdige beëindiging

renovatie Gemeentehuis Oldebroek

Gemeente Oldebroek
Aanmelden op deze aanbesteding is niet meer mogelijk
Omschrijving
Het gemeentehuis van Oldebroek is gebouwd in 1981, naar de eisen en wensen van die tijd. Na 35 jaar is er veel veranderd in de wijze waarop het gebouw gebruikt wordt, de dienstverlening aan klanten plaatsvindt en medewerkers en klanten met elkaar samenwerken. Daarnaast voldoen de faciliteiten en arbeidsomstandigheden niet meer aan de eisen en wensen van deze tijd. Concreet zijn de volgende knelpunten te benoemen: - De inrichting van het gebouw is niet passend om efficiënt te kunnen (samen) werken; - Het gebouw is op onderdelen niet functioneel ingericht; - Na 35 jaar is groot onderhoud aan het gebouw noodzakelijk; - Het binnenklimaat voldoet niet aan de huidige eisen; - De technische faciliteiten zijn gedateerd; - Het gebouw is erg energie onzuinig. Om dit te verbeteren is in 2010 een renovatieplan voor het gehele gebouw voorgesteld. In 2014 is gestart met de realisatie van een Klant Contact Centrum (KCC) en een upgrading van het entreegebied en de vernieuwde raad- en trouwzaal. Na deze eerste fase is het noodzakelijk om ook de rest van het gebouw te renoveren, verbouwen en te moderniseren. Dit geeft aanleiding om een meer flexibel kantoorconcept te realiseren, naar het principe van Het Nieuwe Werken. Daarnaast wordt het gemeentehuis verduurzaamd van label F naar label A. De Aanbestedende Dienst heeft gekozen om het werk aan te besteden, onderverdeeld in drie percelen, waaronder te verstaan: • Perceel 1: Bouwkundige werkzaamheden, en coördinerende rol over het gehele werk (inclusief perceel 2 en 3). • Perceel 2: W-installatie werkzaamheden incl. duurzaamheidsmaatregelen, waaronder WKO installatie. • Perceel 3: E-installatie werkzaamheden incl. duurzaamheidsmaatregelen, waaronder PV panelen Integrale afstemming tussen deze werkzaamheden is voor het werk van essentieel belang en dit dient centraal vanuit de opdrachtnemer van perceel 1 te worden aangestuurd, dit vergroot met name zijn centrale rol en kwaliteitswaarborging in het proces van engineering en realisatie. Daarom is ervoor gekozen dat de Opdrachtnemer van perceel 1 tevens coördinatie voert over perceel 2 en 3, ook dient de Opdrachtnemer van perceel 1 werkzaamheden van derden aan te sturen. Wie deze derden zijn, wordt in de gunningsfase nader op ingegaan. Het bestaande kantoorpand kent 3 bouwlagen, namelijk, kelder, begane grond en eerste verdieping. Het te verbouwen gebied heeft ca. 3.200 m2 bruto vloeroppervlak. De werkzaamheden voor uitvoering van de Opdracht bestaan uit de realisatie van de werkzaamheden van het Werk op basis van bestek en tekeningen waarop de Inschrijving is gebaseerd. Naast de realisatie van een perfect gestroomlijnd traject van de uitvoeringswerkzaamheden van het werk voert de Opdrachtnemer van perceel 1 de coördinatie van alle overige werkzaamheden uit voor andere betrokken partijen bij de realisatie van het Werk. Onder de te coördineren werkzaamheden vallen onder andere: 1. voorzitten en verslaglegging coördinatieoverleg 2. opstellen en bewaken uitvoeringsplanning 3. coördineren werkzaamheden perceel 2 en 3 (nevenaannemers) 3. coördineren werkzaamheden derden (directieleveringen) 4. plicht om wekelijks aan de technisch coördinator van de opdrachtgever en gemeente de voortgang en kwaliteit te rapporteren. 5. plicht om het Werk en uitvoeringsproces naar kwalitatieve opgave van Aanbestedende Dienst te voltooien De Deelnemers aan de bouwvergaderingen zijn naast de Opdrachtnemer perceel 1 / 2 /3, de Opdrachtgever, de architect, de constructeur (ad hoc), de installatieadviseur, de opzichter en de directievoerder. Gedetailleerde projectinformatie zoals het ontwerp wordt verstrekt bij aanvang van de Inschrijvingsfase.

Details

Juridisch kader
ARW 2016 - Aanbestedingsreglement Werken 2016
Type opdracht
Werken
Procedure
Niet-openbaar
Trefwoorden
renovatie, gemeentehuis, Oldebroek
Hoofdopdracht (CPV-code)
45262700-8 Verbouwingswerkzaamheden
Bijkomende opdracht(-en) (CPV-code)
71540000-5 Coördinatie van bouwwerkzaamheden
Plaats van uitvoering (NUTS-code)
NEDERLAND (NL)
TenderNed-kenmerk
143539
Referentienummer
17003
PB/S nummer
-
Europees of nationaal
Nationaal

Planning

Aanvang opdracht
-
Voltooiing opdracht
-
Sluitingsdatum
29 jun. 2017, 12:00

Gerelateerde publicaties

  • 5 jan. 2022
    Aankondiging van een gegunde opdracht
  • 22 jun. 2017
    Kennisgeving van aanvullende informatie, informatie over een onvolledige procedure of rectificatie
  • 2 jun. 2017
    Aankondiging van een opdracht